Завантаження...
дніпровський центр професійно-технічної освіти державний професійно-технічний навчальний заклад офіційний веб-сайт

Cоціальний педагог ДЦПТО

Незнайко Дарина Сегіївна

соціальний педагог

Незнайко Дарина Сегіївна

Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту здобувачів освіти та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості підлітка.

У своїй діяльності керуюся:

  • Конституцією України
  • Законом України “Про освіту ”
  • Положенням про психологічну службу в системі освіти України
  • Нормативними документами МОН України
  • Декларацією прав людини
  • Конвенцією ООН про права дитини
  • Чинним законодавством України
  • Етичним кодексом психолога

Нормативні документи:

Напрямки діяльності соціального педагога:

  • діагностичний;
  • консультаційний;
  • захисний;
  • соціально-перетворювальний;
  • профілактичний;
  • організаційно-методичний.

Соціальний педагог:

  • здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
  • сприяє захисту прав учнів;
  • бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх, пропаганди здорового способу життя;
  • проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди та консультації,);
  • є посередником між Центром, сім’єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків;
  • сприяє соціалізації здобувачів освіти в нових для них умовах навчання;
  • веде відповідну документацію та статистичну звітність за результатами роботи у навчальному закладі.

У яких випадках Ти можеш звертатися до соціального педагога?

  • якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
  • якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;
  • якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;
  • і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє…

Рекомендації соціального педагога батькам підлітків, схильних до правопорушень

  1. Намагайтеся бути завжди позитивним прикладом для своєї дитини, законослухняним громадянином своєї країни.
  2. З молодшого віку прищеплюйте дітям повагу до закону, прав людини.
  3. Проявляйте витримку, терпіння під час спілкування з дитиною, обговорення його протиправних вчинків (дій).
  4. Шляхом переконання, створення гідних та цікавих життєвих перспектив сприяйте виникненню у підлітків прагнення до законослухняності, вибору гідних друзів, дозвілля.
  5. Відмовтеся від постійних повчань, не закріплюйте у підлітків негативної оцінки своїх вчинків.
  6. Не нав’язливо здійснюйте систематичний контроль за життєдіяльністю підлітка.
  7. В процесі необхідного перевиховання змінюйте обставини в сім’ї, звичні форми поведінки, спілкування, контролю та інше з дитиною та поміж дорослими.
  8. Сприяйте особистісному зростанню дитини.
  9. Висловлюйте йому свою довіру, схвалюйте його досягнення, виробляйте вміння не тільки підкорятися, а й командувати.

Рекомендації соціального педагога батькам, що мають агресивних дітей

При взаємодії з агресивною дитиною:

  1. приймайте дитину такою, яка вона є;
  2. висувайте до дитини свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а її можливості;
  3. розширюйте кругозір дитини;
  4. включайте дитину до спільної діяльності, підкреслюючи її значимість у виконуваній справі;
  5. ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих.

Боротися з агресивністю потрібно терпінням, поясненням та заохоченням.

Рекомендації соціального педагога підліткам

  1. Намагайся ставитись до інших людей так, як бажаєш, щоб ставились до тебе.
  2. Дотримуйся норм законів і моралі в сім’ї та суспільстві.
  3. Формуй в собі позитивні потреби і погляди. Пам’ятай, що егоїзм і слабовілля прирікають тебе на асоціальні вчинки.
  4. Не уникай ритмічної і напруженої трудової діяльності. Знаходь собі діло (роботу), яке дає змогу проявити себе та самоствердитися.
  5. Намагайся уникати компаній, спроможних змінити тебе, твій світогляд, які можуть утягнути тебе в злочинний світ.
  6. Учись знаходити в собі найкращі якості, завжди спирайся на свою гідність: почуття особистої гідності – основа поваги до іншої людини.
  7. Сформулюй для себе найближчі і подальші життєві цілі – це могутній фактор твого розвитку.
  8. Не прагни до самотності, не занурюйся в себе під час усвідомлення своїх неправомірних вчинків (дій). Обери собі друга з кола близьких тобі людей, який завжди буде готовий надати тобі допомогу.
  9. Люби себе будь-якого. Формуй в собі позитивну самооцінку, вчись володіти собою, стримуватися. Не давай волю своїм природним реакціям, вчись виражати емоції достойним чином.

Рекомендації соціального педагога підліткам щодо уникнення конфліктів

  1. Не розмовляйте одразу з людиною, яка знаходиться в збудженому стані.
  2. Перед тим, як сказати про якусь неприємність, подивіться на це очами опонента.
  3. Не приховуйте свого доброго ставлення до людини, висловлюйте схвалення його вчинкам.
  4. Змушуйте себе мовчати, коли вас залучають до дрібних сварок.
  5. Навчайтеся поводити себе гідно, говорити спокійно, ввічливо, доброзичливо з оточуючими, поважайте гідність інших.
  6. Якщо ви розумієте, що помиляєтеся в своїх думках, вчинках, визнайте це одразу.

Практичні поради соціального педагога здобувачам освіти та батькам по організації дистанційного навчання:

  1. День не має перетворюватись на суцільне виконання домашніх завдань. Підлітки і без того відчувають себе незрозуміло за що покараними під час карантину, і нам важливо, аби навчання не асоціювалось із додатковим покаранням.
  2. У дитини, яка вчиться вдома, має бути окрема територія. Ми всі зараз змушені жити і працювати разом на невеличкій території, і це час перегляду кордонів кожної людини – неважливо, великої чи маленької – і поваги до цих кордонів. Це час, коли батьки вчаться стукати, перш ніж увійти в кімнату підлітка, якщо вони не робили цього раніше. Час, коли дитина вчиться не підходити без нагальної потреби до мами, яка працює з дому.
  3. Треба слідкувати, щоб дитина будь-якого віку робила перерви – і краще, якщо ми зупинимо її трохи раніше, ніж вона втомиться.
  4. Відчиняйте вікна, провітрюйте, дбайте про свіже повітря під час навчання дитини. Чим менше повітря, тим гірші результати навчання.
  5. Часто, коли підліток бачить велику кількість завдань (більше 8), у нього природно починається паніка і легше взагалі закрити месенджер. Наше завдання – допомогти структурувати підхід до навчання. Буквально скласти план: ти починаєш робити оце, потім – це. Також – розбивати велике завдання на маленькі частини. Це стосується всіх дітей. Загалом старші здобувачі освіти вже вміють це робити самостійно, але якщо підліток у стані тривоги – розфокусований, погляд відсторонений, відсутній, хапається то за одне, то за інше – йому треба допомогти.
  6. Якщо ми бачимо, що наша дитина – вмотивована і відповідальна, нам треба слідкувати, щоб вона відпочивала і перемикалась на різні види діяльності. У таких дітей може бути більша, ніж зазвичай, потреба в комп’ютерних іграх, де скидається напруга. Ідеально, якщо є правило: наприклад, дитина 40 хвилин грає на комп’ютері, а потім робить 20 присідань або іншу фізичну вправу. Треба, щоб ми вмикали тіло, тому що йому зараз не вистачає уваги.