дніпровський центр професійно-технічної освіти державний професійно-технічний навчальний заклад офіційний веб-сайт

Розвиток дуальної системи – поштовх до підвищення якості навчання

З 23 по 26 квітня 2017р. у складі делегації українських бізнесменів та керівників Торгово-промислової палати м. Дніпро (Україна) О. Стрілець – директор Дніпровського центру професійно-технічної освіти відвідав м.Магдебург (Німеччина). Основна мета – це вивчення дуальної системи підготовки професійних робітничих кадрів, ознайомлення з виробництвом провідних підприємств машинобудування та сфери послуг м.Магдебург.

У Німеччині промисловість історично була лідируючою сферою. Перед нею завжди стояло питання, де найти необхідних спеціалістів. Дуальна система і появилась як раз для того, щоб промисловість сама себе забезпечила кадрами і не залежала від політики держави в сфері освіти.

Дуальна освіта – спосіб навчання 50 на 50, коли поєднується теорія та практика на виробництві, започаткована в Німеччині у 70-х роках.

«Розвиток дуальної освіти, коли в підготовці молодих фахівців беруть участь і навчальний заклад, і підприємство, може стати саме тим поштовхом, що необхідний українській освіті для підвищення якості навчання і її відповідності стандартам та запитам ринку праці»

Лілія Гриневич

8 червня, в Дніпропетровській обласній раді підписали протокол про трирічне співробітництво з німецькою організацією роботодавців «NORDMETAL». Метою договору є вивчення та запровадження у нас на регіональному рівні досвід Німеччини з розвитку соціального діалогу влади, профспілок та роботодавців. Особливу увага приділена напрямкам роботи: підготовці професійних робітничих кадрів (запровадженню дуальної системи навчання), питанню тарифних угод (соціальний пакет робітників), заохоченню роботодавців у створенні нових робочих місць та соціальній відповідальності бізнесу.

В умовах децентралізації економіки, управління та активного реформування гуманітарної сфери досвід Німеччини може бути реалізовано у сфері професійної освіти України.

Дніпровським центром професійно-технічної освіти розпочато роботу з вивчення дуальної освіти, яка ефективно працює у Німеччині. Істотний ефект у вдосконаленні системи підготовки кваліфікованих кадрів можна отримати за умови створення спільної зони взаємодії держави, роботодавців, соціальних партнерів і навчальних закладів.